Úspěšný affiliate program obvykle zvyšuje obrat firmy o 10 – 30%. Na rozdíl od ostatních marketingových kanálů vyžaduje affiliate více než jen dobití kreditu do reklamního systému a doufání v dobrý výsledek.
Affiliate marketing je o budování vztahů, důvěře a vzájemně výhodné spolupráci mezi firmou a affiliate partnerem, která bude fungovat dlouhodobě.
K úspěšnému budování těchto vztahů obvykle slouží affiliate manažer a nebo externí agentura. Jako například Affiliate Agency.
Proč firma potřebuje externího profesionála pro správu svého provizního programu?
Jedná se o stejný princip, jako když je potřeba specialita na PPC, emailing, SEO nebo jiné marketingové aktivity. Pokud tomu firma nerozumí, tak si na to obvykle najme odborníka, který pro ní tuto službu zajistí.
Affiliate marketing management je tedy služba, která se stará o tvorbu a kompletní správu provizních programů. Od A do Z.
V zahraničí se pro výraz affiliate marketing management používá zkratka OPM, nebo-li Outsourced Program Management. V Česku je tento termín známý spíše pod zkratkou AMM.
Toto je affiliate marketing management
Podle AffiliateAgency.cz