Proč spouštíme vlastní e-commerce affiliate síť?

Jak už to mnohdy bývá, tak každá firemní filozofie se s časem vyvíjí na základě zkušeností a okolností. Když jsme začínali, tak jsem měl v plánu jít striktně cestou samostatných affiliate programů. Tedy pro každého inzerenta vytvářet vlastní provizní program na míru.

Tato strategie se ukázala jako dobrá, protože nás dokázala odlišit od affiliate sítí a přinést inzerentům něco navíc. Nicméně pro affiliate partnery to již taková hitparáda není, když se mají registrovat do XY platforem a hlídat si všude fakturaci, konverze, prokliky atd. Již od začátku jsem tušil, že to není konečná cesta a bude muset přijít další krok kupředu, kvůli kterému píši tento článek.

Samostatné affiliate programy jsou stále dobré pro větší klienty

 

Ještě než de dostanu k tématu naší affiliate sítě, tak bych chtěl poukázat na to, že affiliate programy na vlastních měřících platformách mají smysl. Osobně si myslím, že velké e-shopy se zaběhnutým onlinem by se neměly primárně soustředit na to, aby se přidaly do nějaké z velkých ČR / SK affiliate sítě.

Není tam totiž pro ně tak velká přidaná hodnota. Kvůli známému brandu se 95% affiliate partnerů zaregistruje i do separátní platformy, protože vědí, že daný program bude dobře konvertovat. Když je vše ještě umocněné dobrými provizními podmínkami, tak není co řešit.

Takový program mimo síť se navíc velice dobře řídí z hlediska affiliate managementu. Inzerent neposkytuje data žádné velké affiliate síti a buduje si základnu kvalitních partnerů sám. Ano, trvá to déle, ale to nevadí. Affiliate marketing je postavený na budování dlouhodobých spolupráci a na výsledek je třeba si počkat.

Dalším důvodem proč si myslím, že by velké brandy neměly vstupovat do zaběhnutých affiliate sítí je to, že tam nedostanou takovou péči. Stačí se podívat na počet zaměstnanců (affiliate manažerů) v síti a počet affiliate programů, které spravují. Nechci tu hodnotit něčí služby, pouze poukazuji na tento fakt.

Sám to vidím na UrbanStoru. Pokud má být program úspěšný, má dobře konvertovat, má tam probíhat akvizice nových partnerů, komunikace s těmi stávajícími, promo akcí e-shopu, kontrola propagace partnerů a mnohem více, tak je to obrovské množství práce. Vnímám to však tak, že bez toho by ten daný affiiate program byla jen žumpa běžící na autopilota. Je to dlouhodobá investice.

Jak jsem již však naznačil, tak tato strategie separátních affiliate programů není vhodná pro všechny. Nejde jednoduše pouštět každý affiliate program na nové platformě a očekávat zázraky. Pro klienty jsou to jednak nezanedbatelné náklady a pro partnery již zmíněný problém s dalšími registracemi a kontrolou všeho možného.

Spokojenost našich klientů a partnerů jsou pro mě prioritou. Z toho důvodu jsem se rozhodl novým klientům nabízet možnost, že pustíme jejich program v naší affiliate síti. Všechny naše služby v podobě vytvoření samostného affiliate programu a outsourcovaného affiliate manažera zůstávají.

Stále totiž věřím tomu, že vytvářet personalizované strategie affiliate marketingu pro klienty na samostatných měřících platformách je dobrá cesta a naše konkurenční výhoda. Affiliate síť je pouze další možnost pro nové klienty a vítaná výhoda pro naše partnery. Dvě mouchy jednou ranou.

Affiliate Agency Network

Naše affiliate síť se jmenuje Affiliate Agency Network a najdete jí na adrese: https://network.affiliateagency.cz. Nedávalo mi smysl vytvářet nějaký nový brand.

Co Vám může nabídnout?

 

  • Všechny affiliate programy mají cookie 30 dní
  • Support každý den od 9:00 do 18:00
  • Ověřenou měřící platformu AffilBox PRO
  • Bleskovou výplatu do 24 hodin od doručení faktury

To jsou pouze obecné výhody sítě. Samozřejmě zůstávají naše běžné služby pro partnery jako například:

  • Vytvoření grafický materiálů na míru
  • Úpravy a vytvoření speciálních XML feedů
  • Informace o akcích a novinkách – slevy, nové kupóny, změny na webech, obměna produktů apod.

 

Navíc každému partnerovi dáme za registraci do začátku 300 Kč! 🙂

S jakými affiliate programy začínáme?

 

Pietro Filipi (CZ + SK)

Provize: 10%

Známá Česká značka světového formátu. K dispozici všechny standardní propagační materiály. Pro katalogaře doporučuji mrknout na XMLko. S inzerentem jsme ho perfektně odladily. Ještě se budou během týdne dolazovat názvy produktů a pak to již bude TOP!

Bezvatriko (CZ + SK) 

Provize: 12%

Originální zábavná trička s různými tématy. Opět máte k dispozici všechny standardní propagační materiály. Kupónové weby potěší, že je k dispozici slevový kupón v hodnotě 10% s neomezenou platností.

 

Oba tyto programy běžely předtím pod jinými měřícími systémy. Pokud některý z těchto programů máte nasazený, tak se zaregistrujte a změňte si tracking kódy. Všem původním partnerům to budu ještě psát, ale do 30 dnů nebude již starý tracking funkční a konverze se budou započítávat pouze u nás.


 

Vím, dva inzerenti zatím není moc, ale dalších 5 klientů právě řešíme a postupně implementujeme.  O počet zajímavých affiliate kampaní určitě nebude nouze.

Všechny námi doposud spravované affiliate programy zůstavají seperátně běžet a nic se u nich nemění. Naopak lze očekávat, že do AffilBoxu UrbanStoru za chvíli přibudou další zajímavé eshopy z e-commerce divize MMS, ale o tom až někdy jindy 😉

 

 

 

Autor: Milan Pichlík, CEO AffiliateAgency.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *