Mít perfektně zvládnutou analytiku a vědět odkud Vám chodí konverze je základem úspěchu každého affiliate partnera.
Parametry pro měření kanálů jsou jednoduchou cestu, jak posunout vyhodnocování konverzí zase o kousek dále.
Co jsou parametry pro měření kanálů
Jedná se o proměnou, kterou přidáte k URL adrese, přes kterou propagujete určitého inzerenta. V případě AffilBoxu je to proměnná a_cha=.
Do tohoto parametru můžete přidat text, který upřesní zdroj dané konverze. Měřící platforma pak tento text rozpozná a uloží ho do statistik, kde s ním můžete dále pracovat – viz. níže.
Jak využít tento parametr v AffilBoxu
Jedním ze způsobu využití těchto parametrů v AffilBoxu je, že do nich napíšete název Vašeho webu, ze kterého dané konverze přišla.
Výsledná URL tedy bude vypadat například následovně:
www.nazev-webu-inzerenta.cz/?a_box=123456&a_cha=muj-web.cz
Zelená část URL je Vaše unikátní affiliate ID, která najdete po registraci do provizního programu přímo v administraci AffilBoxu.
Modrá část URL je zmíněný parametry a_cha, který při prokliku na takovýto odkaz zaznamená název kanálu do administrace AffilBoxu.
Příklad jak může vypadat výsledek pro 3 různé kanály(weby).
www.nazev-webu-inzerenta.cz/?a_box=123456&a_cha=muj-web1.cz
www.nazev-webu-inzerenta.cz/?a_box=123456&a_cha=muj-web2.cz
www.nazev-webu-inzerenta.cz/?a_box=123456&a_cha=muj-web3.cz
V administraci AffilBoxu klikněte na Statistiky -> Report kanálů a tam ve sloupečku kanál uvidíte názvy Vašich parametrů(pokud z nich již přišel nějaký proklik).
DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: Určitě jste si všimli v URL dvou červených znaků – ? a &. Pokud chcete využívat parametr a_cha=, tak tyto znaky musí být v URL právě v tomto pořadí!
Tzn. první parametr, v našem případě a_box s Vaším affiliate ID, musí být s ?. Druhý navazující parametr pak již NESMÍ mít otazník, ale ampersand &.
Špatné zápisy:
www.nazev-webu-inzerenta.cz/?a_box=123456?a_cha=muj-web1.cz
www.nazev-webu-inzerenta.cz/&a_box=123456&a_cha=muj-web1.cz
www.nazev-webu-inzerenta.cz/&a_box=123456?a_cha=muj-web1.cz
Správný zápis:
www.nazev-webu-inzerenta.cz/?a_box=123456&a_cha=muj-web1.cz
Toto pravidlo neplatí pouze v případě AffilBoxu, ale obecně pro jakoukoliv tvorbu URL adres.
Pokud toto pravidlo nedodržíte, tak Vám systém nebude správně měřit konverze a budete tak zbytečně přicházet o zisk.
Tip jak tento parametr dále využít
V některém affilte programu například využíváte pouze jeden web, ze kterého vodíte inzerentovi návštěvnost.
V takovém případě nedává smysl do URL adresy dávat do názvu kanálu název webu.
Vhodné naopak je tento kanál využívat pro různé reklamní prvky, které na webu využíváte. Díky tomu budete moci přesně zjistit z jakého banneru, odkazu či produktu Vám chodí nejvíce konverzí.
Vezměme si příklad. Píšete článek o nějakém produktu daného inzerenta a využíváte tyto 3 propagační prvky:
- Bannery
- Obrázky produktu
- CTA tlačítka
Kdyby jste nepoužívali měřící kanály, tak pouze víte, že Vám z daného webu přišla konverze, ale nevíte z jakého článku a ani z jakého reklamního prvku!
Proto je vhodné opět implementovat parametr a_cha=, aby jste tyto informace získali.
Bannery
Řekněme, že na webu využíváte dva různé bannery. V sidebaru a přímo v článku. Bereme zde v potaz, že tyto bannery využíváte napříč celým webem. Tedy zobrazují se v každém článku. Jejich URL pro měření mohou vypadat například takto:
www.nazev-webu-inzerenta.cz/?a_box=123456&a_cha=banner-sidebar
www.nazev-webu-inzerenta.cz/?a_box=123456&a_cha=banner-clanek
DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: Pamatujte na to, že v parametru a_cha= NESMÍ být mezery. Vše musí být spojitý řetězec znaků!
Špatný zápis:
www.nazev-webu-inzerenta.cz/?a_box=123456?a_cha=banner v sidebaru
Správný zápis:
www.nazev-webu-inzerenta.cz/?a_box=123456&a_cha=banner-sidebar
Obrázky produktu
Obrázky produktů je určitě dobré využít jako odkazy s přesměrováním na web inzerenta. Lidé na ně hodně klikají a to je pro Vás skvělá příležitost k předání cookie.
Aby jste správně změřili, zda Vám tato metoda vodí konverze, použijte například tento zápis:
www.nazev-webu-inzerenta.cz/?a_box=123456&a_cha=nazev-clanku-obrazek-1
Obrázky totiž budete mít napříč různými články jiné. Z toho důvodu je vhodné dávat do parametru i název článku, aby jste věděli z jakého konkrétního článku a z jakého reklamního prvku Vám dané konverze chodí.
CTA tlačítko
Pokud píšete recenzní článek, tak by v něm nemělo chybět CTA tlačítko, které bude odkazovat na daný produkt / kategorii na inzerentově webu. Pro správné měření opět použijeme analogický postup jako v předchozím kroku.
www.nazev-webu-inzerenta.cz/?a_box=123456&a_cha=nazev-clanku-cta
Novinka v programech s AffilBox Pro
Na konci dubna 2017 vydal AffilBox novou verzi své měřící platformy a jedna z novinek se právě týká i měřících kanálů.
Nová verze již umí přidávat i větší množství kanálů než jen jeden. Výsledná URL tedy může vypadat například takto:
www.nazev-webu.cz/?a_box=123456&a_cha[0]=banner&a_cha[1]=popup
U této verze tedy již nemusíte používat dlouhé označení kanálu. Prvním kanálem můžete například říci, že se jedná o banner a druhým specifikovat umístění.
V administraci posléze uvidíte tyto kanály oddělené čárkou. Konverze můžete nyní tedy vyhodnocovat daleko lépe.
Čísla, která jsou uvedená u jednotlivých kanálů – [0] a [1], je třeba vždy pro zachovávat.
Rada závěrem
Udělejte si v pojmenování kanálů určitý systém, aby jste pak v AffilBoxu měli pořádek a věděli jste jaký parametr je pro jaký zdroj. Například si tedy zvolte strukturu:
název článku -> reklamní prvek -> umístění
Přesně tak jak jsem Vám to ukázal v tomto článku. Samozřejmě tento krok je již na Vás a můžete si do parametrů propisovat co uznáte za vhodné. Berte to tedy pouze jako doporučení.
Autor: Milan Pichlík, CEO AffiliateAgency.cz
Komentáře jsou uzavřeny.